Word Google’s favoriet
'Een SEO-strategie bepalen is een hele klus'

Word Google’s favoriet

Redactie Baaz
Elke ondernemer weet dat SEO belangrijk is. Hoe aardiger Google je vindt, hoe meer klanten je trekt. Een SEO-strategie bepalen is echter een hele klus. SEO Online Marketing helpt bedrijven en maakt van een website een echte winstgenerator.

Ondernemers die te druk zijn om het wiel zelf uit te vinden of simpelweg niet weten hoe ze het aan moeten pakken, schakelen de hulp in van SEO Online Marketing. Zij positioneren de websites van hun klanten en zorgen dat ze goed gevonden worden bij Google. Daar hoef je geen enorm marketingbudget voor te hebben, vanaf honderd euro per maand kun je aan de slag. Bastin legt uit dat Google een website op drie peilers waardeert: techniek, content en populariteit. Regelmatig komt de Google-robot langs om je website op veel punten te checken. Doe je het goed, dan kom je bovenin de zoekresultaten, blijf je in gebreken, dan zullen klanten je minder makkelijk vinden met de zoekmachine.

Techniek

Wanneer bedrijven zich bij SEO Online Marketing melden, wordt er eerst een grondig technische analyse gemaakt, vertelt Bastin van Oers. ‘Google houdt van een snelle site en de code aan de achterkant van een site moet schoon zijn. Daarover adviseren we de websitebouwers van een bedrijf. We gaan zelf niet sleutelen aan het werk van anderen, maar zijn wel de controlerende factor en kijken of de ontwikkelaar ons advies goed doorvoert.’

Content

Wat volgt is een zoekwoordenonderzoek waarin er gekeken wordt waar mensen nu eigenlijk op zoeken in de zoekmachine. ‘We vergelijken vijfhonderd tot achthonderd woorden en selecteren de beste zoektermen. Die integreren we in de content verspreid over de website.’ De juiste sleutelwoorden kan een enorm verschil maken, weet Bastin. Onlangs had hij een klant die zich bezighield met lease-auto’s. ‘Hij moest bepalen of auto leasen, lease-auto of een van de vele varianten daarvan de beste zoekterm was. Wij kwamen na onderzoek uit op ‘wagen leasen’. Dat klinkt een beetje boers, maar toen de klant die zoekterm integreerde in zijn content leverde dat zichtbaar betere resultaten op.’ Uiteindelijk moet je drie woorden centraal stellen in je content, adviseert Bastin. ‘Als je er maar één woord gebruikt, wordt het al snel spammerig, dat vindt Google niet leuk. Drie woorden die relevantie met elkaar hebben is daarom het beste.’

Populariteit

Ten slotte is het zaak populair te worden op internet. Hoe meer andere websites je noemen of naar je pagina verwijzen, hoe belangrijker Google je vindt. Bastin en zijn team pakken het grondig aan: ‘We bouwen voor onze klanten structureel links op op andere pagina’s. Dat doen we bijvoorbeeld door op blogs en fora te reageren en links te plaatsen. Soms bloggen we ook zelf voor bedrijven op een gastblog waar we kennis delen en duidelijk linken naar de website van de klant.'

is directeur en eigenaar van SEO Online Marketing.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie