Out Now: Baaz 3.2015
Out Now: Baaz 3.2015

Out Now: Baaz 3.2015

Redactie Baaz
We zijn alweer toe aan de derde Baaz van dit jaar! In deze editie spreken we met Eindbaaz Simone Brummelhuis, praten we met Henk Jan Beltman over zijn beroerte en vertelt Josette Dijkhuizen alles over haar onderzoek naar stress, geluk en succes bij Nederlandse ondernemers.

Eindbaaz: Simone Brummelhuis

Van advocate naar uitgever tot oprichter van een platform voor ondernemende vrouwen. Simone Brummelhuis heeft zich vaak moeten verantwoorden tegenover journalisten over haar wonderlijke carrière. In haar loopbaan staat telkens het woord ‘vernieuwen’ centraal. ‘Alles komt terug op data, denken en doen’, aldus de Eindbaaz van deze editie.

Overstapgids

Wanneer je als ondernemer overstapt van product- of serviceleverancier ben je geneigd om bij het begin te beginnen. Eigenlijk de slechtste manier om een keuze voor een nieuwe leverancier te maken, want hoe weet je nu waar je met genoemde leverancier eindigt? Daarom hebben wij een overstapgids voor je samengesteld.

Een beroerte, wat nu?

Een tijdje uit de running zijn is voor iedere ondernemer ontzettend vervelend. Hoe ga je daarmee om? Wie neemt je taken over? En wat gebeurt er met je bedrijf? Henk Jan Beltman, Chief Chocolate Officer van Tony’s Chocolonely, maakte het mee. Eind 2013 kreeg hij een beroerte waardoor hij een tijdje niet in staat was om het bedrijf te runnen.

Hoe meer stress, hoe minder succesvol

Stress, een woord dat iedere ondernemer waarschijnlijk bekend in de oren klinkt. Als je een bedrijf runt, kun je veel stress ervaren. Maar wat zijn hier de gevolgen van? Josette Dijkhuizen deed onderzoek naar succes, geluk en stress bij Nederlandse ondernemers.

Videomarketing voor het mkb

Videomarketing is een sleeping giant. Alhoewel, sleeping is een groot woord, want zien we haar niet al heel lang dagelijks om ons heen? Videomarketing gaat namelijk veel verder dan menigeen denkt.

Review: Contactmonkey

Maak met ContactMonkey optimaal gebruik van jouw e-mail client en voeg functionaliteiten toe waarvan je niet wist dat je ze miste. Als je het ons vraagt is ContactMonkey met Salesforceintegratie een stukje niet te missen software voor je bedrijf.

Denken als een startup

‘Leer denken als een startup’, vindt professor Miguel Meuleman van de Vlerick Business School. Volgens de professor kan het mkb veel leren van innovatie en enthousiaste startende ondernemers.

En verder…

Er is natuurlijk nog veel meer interessants te lezen in Baaz 3.2015. Zo spreken we met drie enthousiaste jonge startups in de Kick.start-rubriek, kijken we terug op de afgelopen paar jaar ondernemen van Speakap en Young Advisory Group, hebben we het met De Buurtboer over saaie bedrijfslunches en spreken we met Maartje Frederiks, ceo HelloFresh in Nederland en België, over het succes van HelloFresh. Nieuwsgierig geworden? Neem dan een gratis abonnement op Baaz.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie