Betere zakenrelaties met behulp van software

Betere zakenrelaties met behulp van software

Redactie Baaz

Deborah Holleman is consultant, ze runt al drie jaar haar eigen adviesbureau in Berkel en Rodenrijs. Dat doet ze alleen - met een beetje hulp van een virtual assistant en Teamleader. Wij belden haar op om te vragen hoe dat in zijn werk gaat.

Dag Deborah, leuk je weer te spreken. Even voor de lezers, wat doe jij nu precies? 
‘Drie jaar geleden ben ik een eigen bedrijf gestart, Insight Business. Ik help ondernemers hun groei ambities waar te maken. Elke ondernemer heeft zijn eigen groeibehoefte, maar voor iedere ondernemer geldt dat het team effectief moet samenwerken om dat te kunnen realiseren. Ik werk voornamelijk bij bedrijven met minstens acht medewerkers, omdat vanaf dit aantal de structuur begint te ontbreken.’ 

Waarom doe jij wat je doet? 
‘Ik geloof er heel erg in dat mensen het succes van je bedrijf in handen hebben. De ontwikkeling van de mensen hangt daarom samen met de groei van je bedrijf. Hier wil ik graag aan bijdragen. Ik wil mensen stimuleren het beste uit zichzelf te halen zodat de organisatie kan floreren.’

Kun jij ons vertellen hoe Teamleader jou daarbij helpt? 
‘Ik kan echt niet zonder Teamleader. Ik start de tool ‘s ochtends als ik op kantoor kom direct op en bekijk mijn acties. Deze neem ik mee in mijn to-do-lijst van die dag. Dat is overigens wel afhankelijk van mijn agenda die dag. Sommige acties plan ik voor de week erna in. Als ondernemer moet je flexibel zijn; je dag loopt niet altijd zoals gepland en dankzij Teamleader houd ik toch grip op de zaak.’

Jij hebt als zelfstandig consultant altijd met Teamleader gewerkt, dat komt niet zo vaak voor. Waarom heb je daarvoor gekozen?
‘Bij mijn laatste werkgever werkten we ook met een CRM-systeem. Toen ik voor mezelf begon, was het eerder een gegeven dan een vraag dat ik er zelf ook een zou gebruiken. Al mijn klantgegevens zijn gewaarborgd en alle informatiestromen rondom klanten zijn gecentraliseerd. Nu kan mijn virtual assistant bijvoorbeeld ook klanten bellen voor een afspraak zonder dat ik eerst contactgegevens moet opzoeken en doorsturen.’

Hoe helpt CRM jou in beter klantcontact
‘Ik zet allerlei klantacties in Teamleader zodat ik deze niet allemaal hoef te onthouden. Dat voorkomt een hoop stress en zorgt voor overzicht. Dit doe ik niet alleen voor klanten, maar ook voor leveranciers, partners, prospects en leads. Zo heb ik met alle partijen regelmatig contact en dat bevordert de relaties aanzienlijk!’

Het is duidelijk dat de juiste tools je helpen om efficiënter te werk te gaan. Teamleader helpt je daarnaast ook bij het onderhouden van goed klantcontact. Wil jij ook werken aan je relaties? Dan is het e-book Bouw Betere Relaties echt wat voor jou. Je kunt het nu gratis downloaden.
 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie