Zo vernieuw je de waardepropositie van je aanbod

Zo vernieuw je de waardepropositie van je aanbod

Redactie Baaz
De levensduur van producten, diensten en formules wordt steeds korter. Consumenten zijn niet alleen verwend, ze verwachten steeds sneller een vernieuwd aanbod.

De concurrentie is bovendien feller dan ooit. Voordat je het weet is je product verworden tot een paracetamol, een product dat overal verkrijgbaar is, geen onderscheidend vermogen heeft en waar de klant slechts een lage prijs voor wil betalen. Als je wilt overleven is niets doen geen optie meer. Veranderingen gaan immers sneller dan ooit. 

De waardepropositie op de ladder

In het boek 'De wet van de paracetamol' laat bestsellerauteur Paul Moers met zijn succesvolle model, de waardepropositieladder, zien hoe je stap voor stap de waardepropositie van je aanbod nieuw leven inblaast of zelfs compleet vernieuwt. Die vormt immers de basis van je bedrijf en is je optimale aandacht waard. Bouw dus een waardepropositie die uniek en aansprekend is.

Paul Moers is een strategie-en merkenconsultant bij zijn bedrijf Paul Moers Strategic Marketing Services. Hij was jarenlang werkzaam bij Unilever en Ahold en is bestsellerauteur van 'Dienstbaar zijn is het nieuwe goud' en 'Werk aan de winkel 3.0'.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie