Hoe doorsta je 'Het Innovatiedoolhof'?

Hoe doorsta je 'Het Innovatiedoolhof'?

Redactie Baaz

Van alle innovatieprojecten haalt 80 procent de markt niet. Is de start van innovatie voor jou persoonlijk ook een zoektocht? Dan ben je niet de enige.

Misschien word je tegengehouden door een gebrek aan tijd en middelen. Of je weet niet goed wat de eindklant wil. En veel collega’s schepen je af omdat zij hun nek niet willen uitsteken.

Als spreker over innovatie reist Gijs van Wulfen de hele wereld over: van Turkije naar Tokio en van Canada naar Kaapstad. Overal merkt hij dat innovators dezelfde obstakels tegenkomen en daar wil hij wat aan doen. 

Hij ontdekte in ruim vijftig innovatieprojecten hoe je de chaotische start van innovatie kunt structureren. En welke tien essentiële activiteiten je in welke volgorde moet uitvoeren om succesvol het innovatiedoolhof te doorlopen. Vanuit vier logische startpunten lopen er heldere routes naar een succesvolle businesscase voor nieuwe producten, diensten en businessmodellen:

1.    De Idee-route: je hebt een idee, wat nu?

2.    De Technologie-route: je hebt een nieuwe technologie, wat nu?

3.    De Klantknelpunt-route: je hebt een klantprobleem ontdekt, wat nu?

4.    De Noodzaak-route: je moet innoveren, wat nu?


Geïnspireerd door cases van Airbnb, Google Glass, Angry Birds, LEGO en via deze innovatieroutes leer je essentiële vragen te beantwoorden voor een succesvolle start van innovatie, zoals: Hoe weet ik of de klant erop zit te wachten? Of het maakbaar is? Of het rendabel is?

Managementboek van het Jaar

​Met dit boek - juist verkozen tot 'Managementboek van het Jaar'- zet je de juiste stappen op het juiste moment in de juiste volgorde. Zo maak je zelf innovatie simpeler.

Gijs van Wulfen (1960) is een professionele spreker en auteur op het vlak van innovatie. Hij wijdt zijn werkzame leven aan het oplossen van de vraag: ‘Hoe kunnen we innovatie effectief starten?’ Gijs is de grondlegger van de FORTH innovation method: een gestructureerde manier om nieuwe producten, diensten en businessmodellen te bedenken.

 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie