Dit is het jaar van de ZenFone 3

Dit is het jaar van de ZenFone 3

Redactie Baaz
2017 is voor ASUS het jaar van de ZenFone, de smartphone-range van de elektronicafabrikant. Iets waar al maandenlang naar wordt uitgekeken door media, concurrenten en gebruikers. Niet vreemd, zo legt Rodney Voogel, managing director van ASUS Benelux, ons uit.

Wanneer je kijkt naar de markt zie je dat de vraag naar een smartphone van ASUS groot is. Daarom hebben we er voor gekozen om dit jaar naar de Benelux te komen met de ZenFone. Je kunt voortaan zowel een notebook, desktop, telefoon, tablet als een smartwatch van ASUS gebruiken', zegt Rodney Voogel.

Voor de zakelijke gebruiker

De ZenFone-range bestaat uit verschillende smartphones, voor ieder wat wils. Rodney: 'Om te beginnen is daar de ZenFone Go van 149 euro. Een telefoon met net dat beetje meer opslag: 16GB in plaats van 8GB. Dat scheelt. Verder zijn alle modellen dual-SIM. Dat houdt in dat je er tegelijkertijd een zakelijke en een privé SIM-kaart in kunt stoppen. Of  je doet er een SD- en een SIM-kaart in. Kortom, het is gemakkelijk uit te breiden voor iedere gebruiker. Dat is voor de zakelijke gebruiker ontzettend fijn. Geen gedoe meer met verschillende devices en alles via één smartphone. Een enorm voordeel voor elke zakelijk gebruiker.'

'Een ander belangrijk punt waarmee we rekening hebben gehouden bij de ZenFone is het stuk batterijduur', gaat de managing director van ASUS verder. 'Gebruik je de ZenFone 3 Max van 199 euro, dan profiteer je van een extra zware accu waarmee je ook reversed charging kunt toepassen en opladen. Tel daarbij op de grotere broer – de 5,5 inch, met een full HD-scherm en nog meer opslagruimte voor 249 euro - en je hebt een unieke range smartphones voor een zeer vriendelijke prijs. Weer een segment hoger is er de ZenFone 3 met een standaard opslag van 32GB.'

Het paradepaardje

Zo heeft iedere ZenFone zijn eigen USP. 23 februari zijn de eerste drie modellen gelanceerd: de Go, de Max en de ZenFone 3. 'De ZenFone AR moet zo snel mogelijk naar de Benelux komen. Daarvoor zijn we afhankelijk van Google dat voor een groot deel verantwoordelijk is voor de technologie en de certificering van de apps. Maar ik kan je vertellen dat dit een stap in de buitencategorie is, het paradepaardje in de ZenFone-stal', verzekert Rodney ons.


Rodney: 'Onze ambitie is om een serieuze speler te worden op de smartphonemarkt. Dat pakken we zeer serieus aan. Daarom kwamen Eric Chen, de vicepresident van ASUS en Eric Ou, de general manager EMEA, en de hoofd marketing EMEA Erik Hermanson naar de uiterst succesvolle presentatie op 23 februari. Dat zegt genoeg over onze ambitie! Ook intern zijn we intensief bezig voor een optimaal resultaat. En daar hebben we alle vertrouwen in.'

ZenFone AR

Tijdens de techbeurs CES introduceerde ASUS de ZenFone AR. De smartphone moet zich onderscheiden door zich volop te richten op virtual reality en augmented reality. Dat doet het toestel door de Tango-camera’s van Google te gebruiken. De drie aanwezige camera’s leggen 3D-beelden vast. De Play Store biedt verschillende apps aan die speciaal ontworpen zijn voor de augmented reality-functies van Google Tango. De virtual reality-functies realiseert ASUS door het ondersteunen van Google Daydream. Dit is een platform dat met behulp van een stoffen bril virtual reality realiseert.

Voor meer informatie over de producten van ASUS bezoek je www.asus.com

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie