Zet beeldbepalende marketing op 1

Zet beeldbepalende marketing op 1

Redactie Baaz
Show, don’t tell is de belangrijke marketingwet in bedrijfspromotie. Hoe onderscheid je je onderneming van de concurrent die op internet maar één klik verwijderd is? Het antwoord is eenvoudig: door een onuitwisbare eerste indruk te maken. Fotografie is daarbij letterlijk beeldbepalend.

Mensen zijn visueel ingesteld. Voor bezoekers van een bedrijfswebsite is één oogopslag genoeg om een indruk te krijgen van de professionaliteit en betrouwbaarheid achter een onderneming.

In het ideale geval zijn tekst en beeld op een website op elkaar afgestemd. Te vaak maken bedrijven zich als het gaat om hun digitale visitekaartje er te gemakkelijk van af. Opmerkelijk, zeker omdat een bedrijf doorgaans wél aandacht besteedt aan de architectuur en het interieur van het pand.

De klant van nu wil weten met wie hij of zij straks te maken krijgt wanneer hij met een organisatie in zee gaat. Professionele bedrijfsfotografie, op de website, visitekaartjes en social media moet tot in de puntjes verzorgd zijn.

Foto’s van directie, medewerkers, jubilarissen, beurzen of evenementen zijn immers de levende bewijzen van de bedrijfscultuur en van de kennis en ervaring die leiden tot het eindproduct of aangeboden diensten.

Investeren in professionele camera’s van bijvoorbeeld cameratools is daarom noodzakelijk. Vergeet plaatjes schieten met een gsm-camera. Dat kan echt niet meer. Schaf gewoon goede apparatuur aan. Het aanbod aan camera’s voor bedrijfsfotografie is groot.

Bepaalde merken onderscheiden zich duidelijk. Denk ook aan accessoires zoals de juiste flitsers, lenzen en statieven. Kies een camera waarmee je kunt nabewerken en zelf (bedrijfs)films kunt maken.

Bespreek voordat je contact legt met een gespecialiseerde fotowinkel binnen je bedrijf wat de onderneming moet uitstralen, welke doelgroep aangesproken moet worden, wie de bestaande en potentiële klanten zijn.

Blijven de werknemers voor de buitenwereld op de achtergrond of worden ze prominent in beeld gebracht om te vertellen wat ze inspireert, waar hun expertise en kennis ligt en vandaan komt? En hoe presenteert het personeel zich dan? In actiefoto’s? Portretten? Als individu of als team op een groepsfoto? Hergebruik je die beelden in reclamemateriaal of jaarverslagen?

Een professionele uitstraling vraagt om professioneel advies. Laat u daarom goed informeren voor u een bedrijfscamera aanschaft. Een goede bedrijfscamera is de investering meer dan waard.
 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie