Generatie Z immuun voor online reclame

Generatie Z immuun voor online reclame

Redactie Baaz

Jongeren tussen de 16 en 19 jaar oud, ook wel generatie Z genoemd, zijn vaker online te vinden dan wie dan ook en komen zo veel in contact met online advertenties. Verrassend genoeg heeft recent onderzoek echter uitgewezen dat deze groep mensen het slechtst reageren op deze online advertenties.

Volgens het onderzoek is het zeer lastig om generatie Z te bereiken via online marketing en reageren mensen van deze generatie sowieso slecht op advertenties. Uit het onderzoek blijkt dat jongeren uit generatie Z vaker online advertenties wegklikken en zeer slecht reageren op indringerige advertenties die bijvoorbeeld in mobiele apps te vinden zijn. Een mogelijke verklaring hiervoor is de korte attentiespan die de jongeren vaak hebben.

Een interessante bevinding uit het onderzoek is dat jongeren van Generatie Z relatief goed op traditionele reclame en zelfs uitzonderlijk goed op reclames in bioscopen. Dit laatste wordt in 62% van de gevallen als positief ervaren.

Onderzoek naar generaties en advertenties

Deze conclusies zijn getrokken uit het onderzoek van Kantar Millward Brown die  bijna 24.000 mensen interviewde, van generatie X, generatie Y en generatie Z, uit 39 verschillende landen.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie