4 belangrijke factoren van merkrelevantie

4 belangrijke factoren van merkrelevantie

Redactie Baaz
Een goed concept bestaat uit drie essentiële ingrediënten. Het moet origineel zijn, onvergetelijk en relevant. Maar hoe zorg je ervoor dat je merk relevant blijft. Wij geven 4 tips.

Verandering in strategie? Vergeet de marketing niet.

Wees niet bang om een nieuwe strategie te implementeren en vergeet niet je marketingcampagne hierop aan te passen. Het Amerikaanse bedrijf MetLife besloot onlangs om zich niet meer te richten op particuliere verzekeringen, maar over te stappen op zakelijke verzekeringen. Om dit succesvol te laten verlopen moest MetLife stoppen met een campagne die al tientallen jaren uiterst succesvol was. MetLife heeft het goed aangepakt en is nog steeds een grote partij in Amerikaanse verzekeringen.

Verandering in sociale mores

In de jaren 50 van de vorige eeuw werd de jaarlijkse American Footballwedstrijd tussen Georgia en Florida het grootste outdoor cocktail party genoemd door een commentator. De organisator ging hiermee aan de haal en gebruikte jarenlang deze term al promotie voor de wedstrijd. In de jaren 80 was er een enorme toename in drankmisbruik, ongelukken en arrestaties en veranderde de normen en waarden in het land. De organisator is te laat met de verandering van de sociale mores meegegaan en heeft daar nog jaren last van gehad.Lees ook: De illusie: mijn strategie uit 1990 werkt nog steeds

Verandering in Lifestyle

Tony the Tiger is al sinds de jaren 50 een begrip in de Verenigde Staten. Tony the Tiger was de mascotte van een bekend ontbijtgraan waar veel kinderen in die tijd elke dag mee opstonden. Die ontbijtgranen bestonden voor 37% uit suiker en hoewel dat in de jaren 50 geen probleem was, waren de nieuwe ouders van het eind van de vorige eeuw hier niet van gediend. In plaats van Tony met pensioen sturen, heeft Kellogs Tony een nieuwe missie gegeven. Tony is nu een voorstander van gezond eten en veel bewegen.

Verandering in mediaconsumptie

In het begin van dit jaar liet Playboy weten te stoppen met het publiceren van naaktfoto's. Playboy ondervond een daling in verkoopcijfers doordat het steeds makkelijker was om naaktfoto's te vinden op het internet. Playboy heeft ervoor gekozen om het over een andere boeg te gooien en zich niet meer te profileren als naaktblad, maar als geraffineerd lifestylemagazine.

Wil je meer weten over het relevant houden van je merk, via deze link kan je talloze boeken vinden om je daarmee te helpen.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie