Vergroot de reikwijdte van je merk met Fanbooster

Vergroot de reikwijdte van je merk met Fanbooster

Redactie Baaz
Facebook is het grootste sociale netwerk in Nederland en biedt voor bedrijven en verenigingen een ideaal platform om een specifi eke doelgroep te bereiken. Echter kan het door de vele mogelijkheden een dagtaak zijn om alles up-to-date te houden. Online Business Media biedt met Fanbooster een ondersteuning aan die het eenvoudiger en efficiënter maakt om snel je doeleinden te realiseren. We spraken Hella Hendriks over Fanbooster en OBM.

Fanbooster

'Wij werken samen met moederbedrijf Fanbooster, dat is software. Met deze software kun je je hele Facebook-marketing optimaliseren. Niet alleen kun je berichten en advertenties plaatsen, ook is het mogelijk om wedstrijden te maken, kun je gebruikmaken van social CRM, data analyseren en volgen wat mensen over jou, je product of jouw merk zeggen. Op deze manier kun je er bijvoorbeeld achter komen wat mensen triggert om jouw producten te gebruiken en kun je meteen de interactie met ze aangaan. Bij OBM verlenen we de service rondom de software Fanbooster.’

‘De meeste mensen komen met de vraag; “hoe kan ik mijn doelgroep online bereiken?” Dit vooral op Facebook. Vaak willen bedrijven weten of ze hun doelgroep kunnen retargeten, of op een bepaalde manier kunnen benaderen en willen ze natuurlijk weten hoe ze snel kunnen groeien in het aantal likes op Facebook.’

Verschillende trajecten

‘Voor elk bedrijf hebben wij weer andere diensten die we verlenen. Het ene bedrijf vraagt of we de hele implementatie willen doen van social media. Als een bedrijf nog helemaal geen social media heeft, kunnen we vanaf het begin een heel traject met ze starten, waarin we alles opzetten. Zo krijgen ze meer traffic naar hun website en wordt het bedrijf online ook groter. We bedenken voor het bedrijf de concepten, de creatie, maken een mooi design, eigenlijk alles in het hele traject. Maar voor bedrijven die bijvoorbeeld al een social mediamanager hebben en zelf de social media willen beheren, kunnen wij ook kleine projecten opzetten. Om het bedrijf een beetje te trainen in de software, zetten wij dan een eenmalige actie op social media op. Zo helpen we het bedrijf gaandeweg waardoor het haar eigen apps kan beheren. Zo kan het bedrijf zelf advertenties opzetten en zijn doelgroep verder opbouwen.’

‘Naast de trajecten die je samen met OBM kunt starten, is het ook mogelijk om alleen de Fanbooster-software te gebruiken en zelf alles te monitoren. OBM biedt verschillende pakketten aan. We bieden pakke.en aan die toegespitst zijn op de groo.e van het bedrijf. De mogelijkheden in de software zijn gelijk voor elke grootte, echter zit het verschil in het aantal Facebook- pagina’s dat je onderhoudt. Het scheelt niet heel veel met het pakket voor grote bedrijven, maar het is net wat meer toegespitst op kleinere bedrijven.’

‘Met Facebook kun je heel gericht bij je doelgroep komen. Zowel jonge mensen als ouderen zijn te vinden op Facebook. Facebook wordt vooral gezien als een soort persoonlijke krant en als je daar een nieuwsvoorziening deelt met je bedrijf, dan wordt dat wel gezien. Dat kan zelfs heel lokaal, alleen voor een bepaalde postcode, of misschien binnen een bepaalde straal. Want het heeft natuurlijk geen zin om in Friesland te adverteren, als je met je kapsalon in Zeeland zit.’

Service

‘Het enige wat je nodig hebt voor Fanbooster is een Facebookaccount en een bedrijfspagina. Als jij inloggegevens hebt, wordt dit automatisch gekoppeld aan de software. Je hoeft dus geen software te downloaden! Ook zijn er video’s beschikbaar, voor hoe je bijvoorbeeld een Facebook-app aanmaakt. Zo kun je heel gemakkelijk, stap voor stap, alles doorlopen. Voor vragen is OBM altijd beschikbaar. We bedienen onze klanten door ze te ‘ontzorgen’, te adviseren en te assisteren op het gebied van Facebookmarketing.

Wij leveren te allen tijde support en staan onze klanten te pas en te onpas te woord. Men belt ons dan ook voor zeer diverse vragen met betrekking tot Facebook-marketing. .Wij krijgen vaak te horen dat klanten het fijn vinden hoe wij te werk gaan, om de gezichten achter de organisatie te kennen, vertrouwen te hebben en voor een langdurige- en informele zakelijke relatie te gaan. De deur van ons kantoor staat dan ook geregeld open voor klanten of prospects om hen te ontvangen voor een kopje koffie of zelfs een middagje bij ons te komen werken.’.

Online Business Media

Wil jij ook groeien met je bedrijf, merk, of product via Facebook? Of heb je hulp nodig bij jouw Facebookmarketing? Online Business Media is een organisatie die gespecialiseerd is in dergelijke vraagstukken. Stel gerust je vragen via:

T 0252 62 00 01
M info@obmn.nl

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie