Facebook in de toekomst ook een self-service call center?

Facebook in de toekomst ook een self-service call center?

Redactie Baaz

Facebook is van oudsher een sociaal platform om in contact te blijven met vrienden en familie. De laatste jaren groeide het uit tot een onmisbare tool voor de meeste ondernemers. Nu klinken er geluiden dat Facebook in de toekomst ook kan dienen als self-service callcenter voor bedrijven.

Facebook ontwikkelde zich in recente jaren tot een belangrijke schakel van de klantenservice van bedrijven. Onlangs lanceerde het platform een functie waardoor gebruikers met een automatisch systeem kunnen chatten via Facebook Messenger, vergelijkbaar met online chats die je vaak op websites ziet.

Videotechnologie is de toekomst

Hierdoor rijst de vraag of Facebook in de toekomst ook als self-service callcenter kan dienen. Experts zeggen van wel. Facebook heeft een wereldwijd bereik waar weinig bedrijven aan kunnen tippen. Door al het data dat Facebook door de jaren heen verzamelde zijn ze in staat een hypergepersonaliseerde ervaring te creëren.  Maar het belangrijkste is dat zij videotechnologie leveren. Volgens Nicola Mendelsohn, vice president van Facebook in Europa, het Midden-Oosten en Afrika, draait Facebook over vijf jaar voornamelijk om video’s.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie