Nieuwe motor leverbaar in Opel Insignia-modellen

Nieuwe motor leverbaar in Opel Insignia-modellen

Redactie Baaz

Opel voegt de nieuwe versie van de 1.6 Direct Injection Turbo benzinemotor toe aan het motorengamma van zijn topmodel, de Insignia.

Van de Insignia heeft Opel tot op heden al meer dan 150.000 orders ontvangen in Europa. De 1.6 Direct Injection Turbo is per direct te bestellen in de Opel Insignia Grand Sport, Insignia Sports Tourer en de Insignia Country Tourer.

De viercilindermotor heeft een vermogen van 147 kW (200 pk) bij 5.500 toeren per minuut (tpm). De motor levert 300 Nm koppel van 1.650 tot 4.500 tpm en kan gekoppeld worden aan een automatische of handmatig te bedienen zesversnellingsbak. De Insignia 1.6 Direct Injection Turbo heeft een topsnelheid van 235 km/u en de acceleratie vanuit stilstand tot 100 km/u kost slechts 7,7 seconden.

Brandstofverbruik

Het brandstofverbruik van de Insignia Grand Sport 1.6 Turbo met handgeschakelde versnellingsbak bedraagt 7,7-8,0 l/100 km in de stad, 5,1-5,3 l/100 km op buitenwegen en 6,0-6,3 l/100 km gecombineerd; de gecombineerde CO2-emissie bedraagt 138-145 g/km. Voor een vergelijkbare Sports Tourer zijn de cijfers[1] 8,0-8,3 l/100 km (stad), 5,3-5,6 l/100 km (buitenwegen) en 6,3-6,6 l/100 km (gecombineerd); de gecombineerde CO2-emissie bedraagt 145-151 g/km. Varianten met de automatische transmissie bieden standaard het extra comfort van FlexRide.

De nieuwe 1.6 Turbomotor is in de Country Tourer standaard gekoppeld aan een 6-trapsautomaat. Het verbruik[1] van de Insignia Country Tourer 1.6 Direct Injection Turbo is 8,1 l/100 km (stad), 6,0 l/100 km (buitenweg) en 6,7 l/100 km (gecombineerd); de gecombineerde CO2-emissie is 155 g/km.

GPF en vooruitstrevende technologie

Om de emissie van fijnstof tot een minimum te beperken, is de 1.6 Direct Injection Turbo benzinemotor (die onlangs debuteerde in de Astra) voorzien van een benzinepartikelfilter (GPF) voor optimale regeneratie (oxidatie van de partikels die zich in het filter verzamelen). De Insignia 1.6 Direct Injection Turbo voldoet daardoor aan de strenge Euro 6d-TEMP-emissienorm, die ook de emissiewaarden in de praktijk (Real Driving Emissions, RDE) omvat en die vanaf september 2019 geldt voor alle nieuwe auto’s.

De Insignia is bijzonder aantrekkelijk voor zowel particuliere als zakelijk rijders. Kopers profiteren van vooruitstrevende technologie als adaptieve cruise control, IntelliLux LED Matrix-verlichting en ergonomische stoelen die door de rugspecialisten van AGR (Aktion Gesunder Rücken) zijn gecertificeerd.
 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie