Inspirerende voorbeelden voor jouw bedrijfsimago

Inspirerende voorbeelden voor jouw bedrijfsimago

Redactie Baaz
Wanneer je bedrijf begint te groeien, is het belangrijk dat je goed nadenkt over het imago van het bedrijf. Het beeld dat je creëert voor klanten is lastig bij te stellen als die eenmaal gevormd is.

Wanneer je ‘imago’ hoort, denk je al snel aan een logo, een website of hippe styling van het kantoorinterieur waar gasten ontvangen worden. Maar ook kleine en goedkope uitingen kunnen het imago van het bedrijf verder helpen. Ben jij benieuwd wat dit zou kunnen zijn? 

Gouden Stempel: ‘Premium Look’

Wat dacht je van een van de meest eenvoudige en goedkope dingen waar je bedrijf in kan investeren: stempels. Dit kantoorgadget geeft alles wat het aanraakt een persoonlijke touch. Het is ‘handmade’ en uniek. Wat dacht je van visitekaartjes, briefpapier of een bedankkaart met jouw stempel er op? De variatie in stempels is tegenwoordig eindeloos. Je hebt ze in verschillende vormen: van vierkant en rond tot driehoekig en zeshoekig. De meeste mensen kopen zwarte inkt, maar je hebt inkt in alle kleuren van de regenboog. Zelfs in het goud voor de ‘premium look’. Hoe exclusief en origineel is dat?

Persoonlijke boodschap #Bedankt!

Rubberen stempels zijn er in bijna elke vorm, grootte en ontwerp die je kunt bedenken. In de bedrijfswereld worden bepaalde woorden gebruikt op briefpapier, woorden zoals 'Betaald' of 'Debiteuren'. Voor slechts een paar euro zullen deze stempels niet alleen het werk van je boekhoudafdeling vergemakkelijken, maar ze geven ook een professionelere uitstraling op facturen en ontvangsten. Je kunt natuurlijk ook kiezen voor de tekst ‘Bedankt!’ of ‘Fijne kerstdagen’ met een logo van jouw bedrijf. Klanten zullen waarderen dat je extra moeite neemt om ze te bedanken en onthouden dit voor een later moment. 

Positief Imago: dat is wat waard!

Het positieve beeld dat klanten opdoen na het ontvangen van jouw gepersonaliseerde boodschap, dát is nou een goed imago! Je hebt dit beeld bewust gecreëerd en het kost relatief weinig tijd en geld om uit te voeren. Het is wel verstandig dit alleen te doen als het imago ook bij de rest van je bedrijf past. Het gaat om het totaalplaatje, je wilt geen tegenstrijdige boodschappen naar buiten brengen. Dat zou zonde zijn van de tijd en energie!

De kleine wijzigingen in je bedrijf kunnen eenvoudig de perceptie van je bedrijf voor werknemers, zakenpartners en consumenten veranderen. Door stempels te gebruiken voor de communicatie van jouw bedrijf, ziet dit er stukken professioneler en verfijnder uit. Zeker als je als bedrijf grote hoeveelheden documenten moet verwerken, levert het ook veel tijdwinst op. 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie