De essentiële rol van leiderschap binnen een klantgerichte cultuur

Peter Güldenpfennig
Klantgericht werken kan op vele manieren, maar hier is wel een cultuur voor nodig die werken op deze manier mogelijk maakt. Daar komt leiderschap bij kijken, maar hoe?

Dat vertelt Sydney Brouwer je in zijn nieuwe boek Klantgericht Leiderschap. Hij heeft onderzoek gedaan naar bedrijven die uitblinken op het gebied van klantgerichtheid en naar hun leiders. Sydney is host van de podcast Over Klanten Gesproken en bestuurslid van CX Circle, een onafhankelijk platform waar Customer Experience professionals hun kennis, inspiratie en netwerk delen.

Klantgericht Leiderschap: 8 principes voor een klantgerichte cultuur

Als leider ben je verantwoordelijk voor het creëren van een cultuur die stimuleert dat iedereen het belang van de klant inziet. In het nieuwe boek Klantgericht leiderschap legt Sydney Brouwer dan ook de link tussen klantgerichtheid en leiderschap. Aan de hand van inspirerende voorbeelden en anekdotes uit de praktijk neemt Sydney je mee langs acht principes die leiders zullen helpen bij het bouwen van een klantgerichte cultuur. Met inspirerende leiders aan het woord, zoals Bas van der Velt (AFAS), Bas Hoogland (Landal Greenparks), Malcolm Ross (Disney) en Michael Levie (citizenM).

Klantgericht Leiderschap is uitgebracht door Van Duuren en kost €24,95.

afbeelding van Peter Güldenpfennig

Peter Güldenpfennig | Redacteur

Bekijk alle artikelen van Peter