Volg deze richtlijnen

Zo schrijf je marketing e-mails die klanten wel lezen

Ervaart jouw bedrijf vaak dat klanten jouw e-mails niet lezen? Wees je ervan bewust dat je niet de enige bent. Het is een kwestie van weten hoe je de e-mail schrijft.

Zakenblad Entrepreneur stelde daarom tips op om je daarbij te helpen. Zo worden jouw e-mails niet meer genegeerd.

De vijf geheimen voor een goede e-mail

Leg de focus op het schrijven van een goede onderwerpregel en eerste zin. Op basis van deze twee factoren bepalen mensen of ze lezen.

Schrijf jouw e-mails met laagdrempelig en informeel taalgebruik. Klanten verwijderen de e-mail direct als hij te formeel is.

Onderzoek ook eens naar wie je de e-mails stuurt zodat je de ontvanger bij zijn beroep en naam kunt aanspreken.

De e-mail is niet bedoeld om te informeren, dus maak hem niet lang. Houd een maximum van zes zinnen aan.

Om daadwerkelijk een reactie krijgen, is het verstandig om een vraag in de e-mail te plaatsen. Idealiter doe je dit aan het eind van de e-mail.

afbeelding van Berry Zwets
Door: Berry Zwets

Berry Zwets | Redacteur

Bekijk alle artikelen van Berry