Ervaring niet interessant voor foto's

Waarom Instagram schadelijk is voor restaurantketens

Berry Zwets
In Amerika vind je restaurantketens zoals TGI Fridays, Applebee’s en Ruby Tuesday die ooit populair waren. Tegenwoordig neemt het aantal klanten af en hebben de restauranteigenaren moeite met het noteren van zwarte cijfers.

Voor website The Next Web was deze ontwikkeling aanleiding om op zoek te gaan naar de oorzaak. Het blijkt dat het gedrag van millennials op sociaal netwerk Instagram grote invloed heeft op de restaurantketens.

Foto's

De doelgroep is het meest geïnteresseerd in de omgeving van het restaurant zodat er foto’s van een goede ervaring op Instagram geplaatst kunnen worden. Wanneer je bijvoorbeeld dineert in een hip restaurant zie je millennials massaal foto’s nemen voordat ze beginnen met eten. En die foto’s trekken nieuwe klanten aan.

De Instagram-gekte vind je niet terug bij een bezoek aan TGI Fridays, omdat er weinig geïnteresseerden zijn in de casual eetervaring bij dit soort ketens. De hashtags op Instagram over eten bewijzen dit: #foodporn heeft meer dan 124 miljoen berichten. Er zijn zelfs niche hashtags zoals #veganfood, #fitnessfood, #foodstylist en #fooddiary.

afbeelding van Berry Zwets
Door: Berry Zwets

Berry Zwets | Redacteur

Bekijk alle artikelen van Berry