Social media-primeur KLM

Vliegen voor de zaak? KLM-vluchtinformatie via Twitter en WeChat

Bart Remmers
Zakelijk reizigers opgelet: voortaan kunnen KLM-passagiers wereldwijd hun boekingsbevestiging, incheckinformatie, instapkaart en vluchtstatus ontvangen via Twitter en WeChat in tien verschillende talen.

Zo is alle informatie makkelijk op één plek te vinden – thuis, onderweg of op de luchthaven. Klanten kunnen bovendien dag en nacht direct contact opnemen met het socialmediateam van KLM via Twitter en WeChat.

De nieuwe service is beschikbaar voor alle KLM-klanten die tickets boeken of inchecken via KLM.com en ervoor kiezen om informatie te ontvangen via Twitter of WeChat. 

Sinds 2016 is KLM de eerste luchtvaartmaatschappij ter wereld die vluchtdocumenten en -informatie aanbiedt via Facebook Messenger. Nu loopt KLM opnieuw voorop met vluchtinformatie op Twitter en als eerste luchtvaartmaatschappij buiten China op WeChat.

KLM op Twitter en WeChat

KLM heeft ruim 2,2 miljoen volgers op Twitter en ontvangt wekelijks meer dan 25.000 vermeldingen. In september 2014 opende KLM het WeChat-kanaal om klanten 24/7 bij te kunnen staan met ondersteuning, nieuws en aantrekkelijke aanbiedingen. 

WeChat is met 938 miljoen actieve gebruikers per maand het grootste socialmediaplatform van Continentaal China. KLM heeft meer dan 120.000 volgers en ontvangt wekelijks ruim 6.000 vragen op WeChat, wat aantoont dat Chinese klanten dit platform graag gebruiken om te communiceren met KLM.

afbeelding van Bart Remmers
Door: Bart Remmers

Bart Remmers | Redacteur

Bekijk alle artikelen van Bart