55 werknemers en ruim 10.000 gebruikers

Scale-up SendCloud haalt 5 miljoen groeigeld op

Bart Remmers
De Nederlandse scale-up SendCloud heeft een investering van vijf miljoen euro opgehaald.

Met haar verzendtool versterkt SendCloud de concurrentiepositie van webwinkels door het verzend- en retourproces te optimaliseren. De investeerders henQ, BOM en TIIN Capital erkennen met hun investering het potentieel van SendCloud, om de e-commerce logistiek in heel Europa te verbeteren. 

SendCloud is in 2012 opgericht om het tijdrovende en dure verzendproces voor kleine en middelgrote webshops te verbeteren, door het slimmer en goedkoper te laten verlopen. SendCloud zorgt ervoor dat iedere webshop, groot of klein, succesvol kan zijn in de e-commerce markt. Via het aanbieden van verschillende verzendopties in de check-out, het sneller verwerken van orders, versturen van klantnotificaties en het automatisch verwerken van Europese retouren, wordt de gehele customer journey verbeterd. 

Met 55 werknemers en meer dan 10.000 gebruikers, is SendCloud uitgegroeid van lokale startup tot internationale scale-up en actief in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en Oostenrijk. 

Verzendtool SendCloud voor Europese e-commerce markt

'Logistiek zorgt voor 20 tot 40 procent van de totale kosten voor online retailers. Wij zien dat consumenten steeds meer eisen stellen op het gebied van bezorgen en retourneren. De grootste uitdaging voor de webwinkeliers is om aan de bezorgwensen van de veeleisende shopper te blijven voldoen, op een winstgevende manier', vertelt Rob van den Heuvel, CEO van SendCloud. 

'Momenteel horen wij van onze klanten dat door het inzetten van onze tool het verzendproces een stuk sneller en slimmer verloopt. Daardoor wordt hun concurrentiepositie verbeterd, ook op internationaal vlak.'

Met eerdere investeringen is het gelukt om het product zowel voor MKB shops als de grotere spelers geschikt te maken. SendCloud is daardoor inmiddels marktleider in de Benelux en gaat nu voor heel Europa. De nieuwe investering wordt gebruikt om verder uit te breiden binnen Europa en het product te blijven verbeteren op basis van ontwikkelingen in de markt.  

afbeelding van Bart Remmers
Door: Bart Remmers

Bart Remmers | Redacteur

Bekijk alle artikelen van Bart