Out Now: Baaz 1.2015
Baaz 1.2015 is nu uit!

Out Now: Baaz 1.2015

Redactie Baaz
In deze editie Ben Woldring als Eindbaaz, alles over online ondernemen en het verhaal van Startpagina-oprichter Durk Jan de Bruin over hoe zijn website het eerste Nederlandse online succes werd.

Eindbaaz: Ben Woldring

Internetondernemer Ben Woldring startte al op zijn dertiende voor een schoolopdracht zijn eerste vergelijkingssite Bellen.com. De media-aandacht die hem dit opleverde, combineerde hij met zijn ondernemersinstinct om een heus vergelijkingsimperium uit de grond te stampen. Toch is hij nog altijd dezelfde nuchtere Groninger, die altijd zijn oren en ogen openhoudt, op zoek naar nieuwe markten om te veroveren.

Succesvol ondernemen met je blog

Met de toegenomen populariteit van blogs merken steeds meer bloggers dat ze van hun hobby hun werk kunnen maken. Baaz sprak enkele succesvolle Nederlandse bloggers om uit te vinden hoe zij hun eerste stappen als online ondernemer beleefden.

Iedere man een personal shopper

De gemiddelde man heeft zelden zin of tijd om te gaan winkelen, maar wil wel stijlvol voor de dag komen. Outfittery geeft je begeleiding van een stylist en laat je favoriete outfits thuis bezorgen.

Achter de schermen bij succesvolle webshops

Er komt heel wat bij kijken om van je webshop een succes te maken. Baaz neemt een kijkje achter de schermen bij succesvolle webshops FonQ en Bax-shop om te kijken wat zij anders doen om hun concept tot een e-commerce knaller te maken.

Van nerd naar multimiljonair

Wat ooit begon als een handige website voor zijn vader groeide al snel uit tot een miljoenenbedrijf. Startpagina-oprichter Durk Jan de Bruin had met Startpagina.nl het eerste Nederlandse online succes in handen.

Baaz zoekt het uit: Werk(loos) door social media

Ook binnen het arbeidsrecht wordt de rol van internet steeds groter. Het zal niemand verbazen dat de zoektocht naar geschikte sollicitanten vrijwel alleen nog online plaatsvindt en dat in een antecedentenonderzoek steevast een Facebook-account van een kandidaat wordt meegenomen.

Van idee tot succesvol bedrijf

Veel technische ondernemers leggen de focus op het maken van een product en de potentiële koper. Wij spraken met Elsbeth Geukers, die met LaunchLab en 1-2 Launch technische ondernemers helpt hun doelgroep te bepalen en met ze in contact te komen.

En verder...

Maar er is nog veel meer! In Baaz 1.2015 lees je alles over wagenparken, leer je van NS en KLM wat je als mkb'er met social media kunt bereiken en vertelt gastexpert Karel van der Woude wat het nut is van de integratie tussen online en fysieke winkels. Nieuwsgierig geworden? Neem dan een gratis abonnement op Baaz.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie