Lees 'm nu: Baaz 2013.3
De nieuwe bomvolle Baaz!

Lees 'm nu: Baaz 2013.3

Redactie Baaz
Nederland is klein en ondernemers denken groot. Een beetje ambitie leidt hen al snel over de grens om ook de internationale markt aan te boren. Daarover lees je alles in deze nieuwe Baaz, samen met alle andere interviews, columns, reviews en meer.

Wie is dat op de cover? Dat is de man achter AppMachine: Siebrand Dijkstra. Hij maakt het met zijn gloednieuwe machine voor iedereen mogelijk om een mobiele en professioneel uitziende applicatie te bouwen. Baaz spreekt hem over de lange ontwikkelingsfase van de machine en zijn toekomstplannen.

Internationaal Ondernemen

Alles buiten Nederland, dat staat centraal in de special van deze editie. Een hele hoop en daarom hebben we er ook een extra dikke special van gemaakt. Een greep uit de inhoud.

Interview: Jitse Groen

In acht jaar tijd wist Jitse 95 procent van de Nederlandse markt te veroveren met zijn Thuisbezorgd.nl. Ondertussen geeft hij ook op de internationale markt zijn concurrenten het nakijken.

Ambassades en ondernemers

Hoe ziet de markt eruit in Engeland en waar moet je aan denken als je in Duitsland of Dubai neerstrijkt? Drie ambassades geven een kijkje in de keuken van hun kantoor en vertellen samen met drie ondernemers wat de lokale markten te bieden hebben.

Tony's Chocolonely

Zeg Afrika en je denkt corruptie en slavernij. Voor chocoladebakker Tony's precies de reden om juist daar aan de slag te gaan. We bezoeken het hoofdkantoor en laten ons vertellen over het streven naar een 100% slaafvrije chocoladereep.

Belangrijke zaken

Welke bank doet het meest voor internationale ondernemers, wat moet je op taalgebied voorbereiden voor je vertrek en welke documenten en verzekeringen moet je niet vergeten? Deze special staat vol praktische zaken en aandachtspunten.

Bestelauto's: niet sexy, wel nuttig

Ga je in de weer met goederen, dan ontkom je niet aan een goede bestelwagen. Wat is er te koop of te lease? We nemen drie middelgrote bussen onder de loep.

Victor Lamme: marketing met een hersenscanner

Hoe trek je met je product de aandacht en hoe verleid je klanten tot een aankoop? Victor Lamme legt mensen onder de hersenscanner en voorspelt hun aankoopbedrag.

En verder: 

  • Interview: Het geheim van Vanmoof
  • Hoe gaat het nu met Symbid?
  • Kick.start: drie veelbelovende start-ups in de spotlights
  • Food fir though: zo blijf je fit als ondernemer!
  • De meerwaarde van premium car audio
  • Column: Intellectueel Eigendomsrecht: wat kun je ermee?
  • Lezersonderzoek 
  • Baaz.goods
Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie