Hoe worden de social media-prestaties van jouw organisatie gemeten?

Hoe worden de social media-prestaties van jouw organisatie gemeten?

Redactie Baaz
Volgens onderzoek door Newcom maakt bijna 9 op de 10 Nederlanders gebruik van social media. Daarmee zou gesteld kunnen worden dat de impact van social media op het bedrijfsleven blijvend is. Dit grote gebruik biedt kansen voor organisaties om meer interactie te hebben met klanten en klanten te activeren om actief praten over jouw organisatie. Door deze interactie kunnen ook potentiële klanten bereikt worden.

Het bedrijfsleven zoekt in veel gevallen nog naar de juiste manier om social media waardevol in te zetten. Dat blijkt ook uit een studie door het McKinsey Global Insitute. Hierbij is het voor organisaties belangrijk om de resultaten van social media activiteiten inzichtelijk te maken. Het meten van prestaties op social media helpt om een effectieve aanwezigheid op social media te ontwikkelen en zichtbaar te maken wat de toegevoegde waarde voor de organisatie is.

Onderzoek

Uit ervaring weet de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) dat het meten van resultaten van de social media activiteiten veel tijd kan kosten en onoverzichtelijk kan zijn. Om deze reden is NSMA in samenwerking met Marketingfacts en Baaz benieuwd naar welke ervaringen het management van organisaties en bedrijven in Nederland hebben en wat de kosten ervan zijn. Met dit onderzoek proberen we een beter begrip te krijgen van de situatie bij Nederlandse organisaties.

Het invullen van de vragenlijst kost 3 - 5 minuten. Als dank ontvangen deelnemers aan het onderzoek een whitepaper over het meten van resultaten op social media. Daarnaast kunnen geïnteresseerde deelnemers de resultaten van het onderzoek toegestuurd krijgen. Deze geven inzicht in hoe Nederlandse organisaties de resultaten van social media meten.

URL naar de vragenlijst: nsma.typeform.com/to/D7ZZak

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie