Van Ellen DeGeneres tot Snoop Dogg

Deze social media-goeroes moet je in de gaten houden

Redactie Baaz m...
Social media blijft een lastig fenomeen. Het is niet makkelijk om miljoenen mensen zover te krijgen je hele doen en laten te volgen en het is nog moeilijker om ze allemaal blij en geïnteresseerd te houden. Wij zetten vier social media-goeroes op een rijtje waar je veel van kan leren.

Ellen DeGeneres

Als er één regel belangrijk is wat betreft social media dan is het deze: ken je publiek. En Ellen DeGeneres weet dit als geen ander. DeGeneres plaatst regelmatig grappige en hartverwarmende content waarbij ze de perfecte combinatie weet te vinden tussen hilarisch en bescheiden. Dit resulteert in meer dan 100 miljoen volgers op haar verschillende kanalen en gemiddeld 300 miljoen bezoekers op haar YouTube-kanaal per maand.

Snoop Dogg

Vrijwel iedereen weet wie Snoop Dogg is. Deze iconische rapper uit America heeft in de loop der jaren een bepaald imago opgebouwd en zijn naam wordt vaak in één adem genoemd met cannabis. Op social media maakt Snoop Dogg zijn imago helemaal waar. Wie zijn sociale kanalen volgt krijgt een oprechte glimp in het leven van de rapper. Weinig geposeerde, gestylede en bedachte foto's, maar gewoon Snoop Dogg die zijn leven leidt. Authentieker kan bijna niet.InstagramLees ook: Marketing op social media in vijf stappen

Gary Vaynerchuk

Als iemand weet hoe belangrijk social media kan zijn voor je bedrijf, dan is het Gary Vaynerchuk. Vaynerchuk gebruikte online marketing en social media om zij familiebedrijf in vijf jaar twintig keer zo groot te maken, van 3 miljoen dollar omzet naar 60 miljoen. Tegenwoordig heeft hij een eigen bedrijf dat zich volledig richt op social media-marketing. Als je hem volgt leert hij je niet alleen de beste strategieën, hij introduceert zelf ook regelmatig nieuwe manieren om effectiever om te gaan met social media.

Daymond John

Daymond John is een entrepreneur die bekendheid wierf als investeerder bij het programma 'Shark Tank' waar mensen met een zakenidee middels één pitch hun entrepreneurs moesten overtuigen om te investeren. Op social media plaatst hij afwisselend inspirerende content en advies voor ondernemers. Wat John als geen ander weet is dat het belangrijk is om in contact te blijven met je volgers, hoe groot je ook bent geworden.

Dit artikel is geïnspireerd op dit artikel op Entrepreneur.com