Back to School: zo bereiken organisaties jouw schoolgaande kinderen

Het Back to School-marketingprincipe wordt al jaren gehanteerd door praktisch alle grote merken als marketingkapstok midden- tot einde zomer. Met social media hebben marketeers naast traditionele media-uitingen een uitgebreid wapenarsenaal om jouw kinderen te bereiken.

Online-platformen worden dan ook massaal ingezet om maar zoveel mogelijk op te vallen onder de schoolgaande jeugd. Zo is YouTube erg populair voor bedrijven om in (in)direct contact met deze groep te komen.

Niet alleen het bedrijfsleven

Een korte #backtoschool-zoekopdracht op Twitter levert veel, heel veel hits op waaruit blijkt dat alle, ook niet-commerciële, organisaties inspringen op het fenomeen. Ook leerlingen zelf hebben de hashtag gevonden en laten logischerwijs vooral hun ongenoegen blijken nu de vakantie weer afgelopen is.

We hebben een selectie gemaakt van zowel commerciële als niet-commerciële uitingen waarmee organisaties de aandacht van jou en je kinderen proberen te krijgen.

Back to School

afbeelding van Redactie Baaz

Redactie Baaz | Redactie

Bekijk alle artikelen van Redactie