ASUS Reliability-programma: vertrouwen in het eigen product

ASUS Reliability-programma: vertrouwen in het eigen product

Redactie Baaz
Het Reliability-programma van ASUS is niet nieuw, want het programma werd al in 2015 geïntroduceerd in Nederland. Maar het programma gold eerst alleen voor laptops en niet veel later ook voor tablets. ASUS voegt daar nu nog eens drie nieuwe productgroepen aan toe en betrekt meteen Belgïe in de deal.

In 2015 introduceerde ASUS het Reliability-programma. Dit om te laten zien hoeveel vertrouwen het bedrijf heeft in haar eigen producten. Het programma hield in dat gebruikers uit Nederland bij de aankoop van een ASUS-notebook konden rekenen op kosteloze reparatie van het product mocht dit defect raken. Maar daar bleef het niet bij, ook werd hetvolledige aankoopbedrag terugbetaald. Een fijne gedachte natuurlijk, een notebook is immers een kostbare aankoop. 

Uitbreiding

In 2015 werden ook tablets aan het programma toegevoegd. ASUS vertrouwt echter niet alleen zijn laptops en tablets, maar het volledige productgamma en heeft dan ook besloten het Reliability-programma flink uit te breiden. Nu vallen ook de ASUS desktops, All-in-Ones en de ASUS ZenWatches onder deze regeling. Daarbovenop doet België nu mee met het programma, waarmee ASUS haar vertrouwen nog eens dubbel accentueert. Letterlijk alle modellen die in de winkel liggen vallen onder het programma, zoals de ChromeBook Flip ter waarde van 249 euro, maar ook de ASUS ROG G752 gaminglaptop, ter waarde van €2.299. Daarbovenop maakt het niet uit in welke winkel het apparaat wordt aangeschaft, zolang het maar een Nederlands of Belgisch model betreft. 

Zo werkt het

Mocht je nu een ASUS-product hebben gekocht en dit vertoont binnen een jaar een defect, dan kun je je product aanmelden op de speciaal hiervoor ingerichte website: offers.asuspromotions.com. Je dient hiervoor wel je product binnen vijftien dagen na aankoop geregistreerd te hebben op dezelfde website. Vervolgens neem je contact op met de technische dienst van ASUS waarna je product kosteloos gerepareerd wordt. Binnen dertig dagen na reparatie dien je vervolgens een claim via de website in om het aankoopbedrag terug te krijgen. 

Vertrouwen

Met het Reliability-programma wil ASUS uitstralen dat het vertrouwen heeft in haar producten. In het afgelopen jaar waren veel consumenten al positief, omdat het de aankoop van een kostbare notebook toch net iets eenvoudiger maakt. Maar hetzelfde vertrouwen is er nu dus ook in de tablets, desktops en ZenWatches van ASUS.

Het vernieuwde ASUS Reliability-programma loopt van 1 mei tot en met 30 september.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie