6 tips om je bedrijf groter te laten lijken dan het is

6 tips om je bedrijf groter te laten lijken dan het is

Redactie Baaz
Zelfs als jouw bedrijf nog in de kinderschoenen staat, hoeven je klanten dat niet altijd te weten. Om vertrouwen in te winnen kan het lonen om je bedrijf groter te laten lijken dan het is. Baaz geeft tips hoe je dit doet, ook met een klein budget.

1. Besteed aandacht aan je website

Er zijn anno 2016 nog steeds legio kleine bedrijven zonder website. Een website is het gezicht van je bedrijf en dus van essentieel belang. Een bescheiden budget hoeft een gelikte website niet in de weg te staan. Sterker nog: het is tegenwoordig eenvoudiger dan ooit door een breed scala aan gratis of goedkope tools en kant-en-klare templates. Zorg er hoe dan ook voor dat bedrijf- en contactgegevens op je website makkelijk te vinden zijn. Slecht geschreven content en foto’s van lage kwaliteit laten allesbehalve een professionele indruk achter, investeer hier dus tijd in. Door kleine details als ‘we’ in plaats van ‘ik’ te gebruiken in je teksten kun je ook de schijn van een groter bedrijf wekken.

2. Wees actief op social media

Naast een professioneel uitziende website mag een social media presence niet ontbreken. Hiermee kun je het bereik verbreden, je online zichtbaarheid vergroten en in contact komen met je klanten. Welke kanalen het meest geschikt zijn hangt sterk af van het soort bedrijf dat je runt. Zo is LinkedIn beter voor contacten in de zakelijke wereld, maar leent Instagram zich weer goed voor restaurants. 

3. Zorg voor een centraal bedrijfsadres

Als je nog vanuit huis werkt, doe je er verstandig aan dit adres niet op je website te vermelden. Grotere bedrijven vestigen zich doorgaans tenslotte niet in huizen. Nog geen geld voor een kantoor? De oplossing is simpel: neem een ander postbusadres.

4. Huur een virtuele receptionist in

Zonder een vaste receptioniste in dienst te nemen, kun je klanten toch op een professionele manier te woord staan. Tegen een maandelijkse vergoeding huur je een virtuele receptionist in die jouw telefoontjes beantwoordt en je daarvan vervolgens op de hoogte stelt. Dat creëert niet alleen de indruk dat je personeel in dienst hebt, maar scheelt ook tijd die je weer voor andere dingen kunt gebruiken. 

5. Gebruik grotere factuurcijfers

Als jouw factuurnummer uit lage cijfers bestaat, is het voor klanten of opdrachtgevers snel duidelijk dat jouw bedrijf nog niet gek lang geleden het levenslicht zag. Met programma’s als PayPal kan je later alsnog je eigen factuurnummer kiezen, zodat je het overzicht op je administratie behoudt.

6. Noem geen titel op je visitekaartje

De kans is groot dat jij de CEO van jouw bedrijf bent. Dat kan interessant klinken, maar hierdoor rijst wel de vraag waarom jij als CEO álles doet in het bedrijf. Vermijd formele titels dus op visitekaartjes en andere communicatiekanalen totdat je daadwerkelijk personeel in dienst hebt.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie