Vergroot je impact op de maatschappij

3 manieren voor maximale liefdadigheid als bedrijf

De inzet voor liefdadigheid is al een tijdje het stadium van marketingstunt voorbij. Het is een investering geworden waarmee werknemers zich identificeren, relaties meer vertrouwen krijgen en er is een wereldwijde impact.

Om het maximale uit jouw liefdadigheid te halen, stelde zakenblad Entrepreneur drie manieren op die je daarbij helpen.

Mensen opleiden

Jouw vaardigheden en kennis die je dagelijks toepast maken je uniek. Door dat over te dragen aan anderen zet je je gelijk in voor de maatschappij. Dit kan bijvoorbeeld met webinars of gastlessen en speeches houden op scholen.

Doneren

Het doneren van geld en producten lijkt voor de hand liggend, maar er zijn creatieve manieren om de impact te vergroten. Overweeg om voor ieder verkocht armbandje er één te doneren aan een kind met kanker. Of maak de afspraak dat je een week lang zeven procent van de inkomsten afstaat aan een goed doel.

Een onverwacht iemand aannemen

Ook in jouw selectiebeleid kun je liefdadigheid toepassen. Door iemand werk te geven, krijgen zij een mogelijkheid die ze elders wellicht niet krijgen. Hoeveel verhalen heb je al gehoord over een persoon die geweigerd werd om zijn achtergrond?

afbeelding van Berry Zwets
Door: Berry Zwets

Berry Zwets | Redacteur

Bekijk alle artikelen van Berry